منطقه صنعتی خیرآباد به شهرک صنعتی غیر دولتی تبدیل شد
تاریخ انتشار : مرداد ۱۱, ۱۳۹۶ ۶:۱۱ ب.ظ
 
فرماندار شهرستان ورامین گفت: منطقه صنعتی خیرآباد ورامین پس از سال های انتظار تولید کنندگان و صاحبان صنابع با مصوبه هیأت وزیران به شهرک صنعتی غیر دولتی تبدیل شد.
 منطقه صنعتی خیرآباد به شهرک صنعتی غیر دولتی تبدیل شد

به گزارش ندای وارنا به نقل از ایرنا، محمدرضا یوسفی اظهار کرد: منطقه صنعتی خیرآباد جنوبی در مساحت ۳۵۰ هکتار و در ۶۷۷ قطعه احداث شده که از این میزان ، ۱۱۸ هکتار آن در قالب ۳۳۰ واحد فعال و ۲۳ هکتار در قالب ۱۳۰ واحد غیر فعال می باشد.

وی افزود: در ۹۵ هکتار از این اراضی در قالب ۳۵ قطعه فعالیت کشاورزی انجام می شود.
یوسفی اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی هیأت امناء این منطقه صنعتی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کار می باشند.
فرماندار ورامین افزود : عمده تولیدات این منطقه بلورسازی ، ریسندگی ، تولید پارچه و پوشاک ، صنایع فلزی ، صنایع سلولزی و صنایع پلاستیک است که بسیاری از این واحدها سابقه طولانی در صادرات محصولات به خارج از کشور دارند.
وی بیان کرد: در سال های اخیر بسیاری از سرمایه گذاران با تصور این که این مجموعه شهرک صنعتی مصوب است ، اقدام به سرمایه گذاری و احداث کارگاه و ایجاد اشتغال کرده اند ولی با محقق نشدن خواسته های آن ها ، مجبور به اخذ مجوز صنفی کرده اند و تا زمان تصویب منطقه به شهرک صنعتی غیر دولتی ، صدور مجوز صنعتی برای آن ها میسر نیست.
یوسفی اظهار کرد: با تصویب تأسیس شهرک صنعتی غیر دولتی علاوه بر امکان صدور مجوز های صنعتی داخل محدوده شعار ۱۲۰ کیلومتری شامل صنایع غذایی ، صنایع نوین و نساجی ، زمینه ایجاد ۳ هزار فرصت شغلی جدید در منطقه شد و فعالیت ۴۰۰ واحد تولیدی نیمه فعال از سر گرفته می شود.
وی بیان کرد: با تصویب تأسیس شهرک صنعتی غیر دولتی در خیرآباد ، واحدهای صنعتی از مزایایی همچون معافیت گمرکی به منظور وارد کردن ماشین آلات ، دریافت تسهیلات بانکی ، تأمین امنیت ورود و خروج کالا ، افزایش رقابت پذیری ، افزایش اشتغال و امکان تأمین منابع مالی و سرمایه گذاری مورد نیاز واحدها از طریق صندوق های ضمانت سرمایه گذاری بهره مند می شوند.
فرماندار ورامین تصریح کرد: با جمع آوری اطلاعات منطقه ای موضوع تبدیل وضعیت منطقه صنعتی خیرآباد در دستور کمیسیون ساماندهی زیر بنایی دولت قرار گرفت و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران تبدیل این منطقه صنعتی ، به عنوان شهرک صنعتی غیر دولتی فعالیت خود را اعلام کرد.
شهرستان ورامین با دارا بودن سه شهرک صنعتی چرمشهر ، سالاریه ، شهید ملاآقایی و یک منطقه صنعتی در خیرآباد ، از ۷۵۰ واحد تولیدی خرد ، متوسط و بزرگ برخوردار است.
از مجموع واحدهای تولیدی ، ۳۳۰ واحد مجوز صنعتی و ۴۲۰ واحد مجوز از اتحادیه های مختلف دارند که بیشترین تعداد آن ها در منطقه صنعتی خیرآباد جنوبی مستقر هستند.

کد مطلب: 1949
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری