موش ها مهمانان ناخوانده این روزهای مردم ورامین
تاریخ انتشار : شهریور ۱, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۰ ق.ظ
 
فرق ندارد کجا باشید، مرکز شهر، پارک های خانواده و حتی مدرسه، موش همه جا هستند و این روزها به مهمان ناخوانده ای برای مردم ورامین تبدیل شده است.
 موش ها مهمانان ناخوانده این روزهای مردم ورامین
به گزارش ندای وارنا به نقل از ایرنا، با گسترش خدمات رفاهی و اجتماعی شهرداری ها ، اجرای طرح های زیبا سازی و ساماندهی جوی ها و بهره گیری از سطل های زباله مکانیزه ، کمتر کسی تصور می کند که افزایش تعداد حیوانات موذی از جمله موش ، به معظلی جدی برای مردم ورامین تبدیل شود.

با گرم شدن هوا ، تعداد موش هایی که در هر نقطه شهر به راحتی زندگی می کنند رو به افزایش گذاشته تا جایی که حتی در مرکز شهر ورامین ، بوستان ها ، خیابان ها و کوچه ها و حتی در حیاط مدارس نیز این حیوانات موذی که ناقل ده ها بیماری هستند به راحتی عبور می کنند و با خیال آسوده از این که هیچ دستگاهی متولی مبارزه به آن ها نیست ، به زندگی و زاد و ولد می پردازند.
هر چند که علاوه بر موش ، سگ های ولگرد نیز بلای جان مردم ورامین شده و به راحتی در خیابان های اصلی تردد می کنند، ولی افزایش تعداد این حیوانات موذی به معظلی جدی برای سلامتی مردم تبدیل شده و لزوم برخورد سریع با آن ها را از سوی مسئولان می طلبد.
برخی از مردم نیز از وجود موش در محل زندگی خود گلایه داشته و خواستار رسیدگی مسئولان شهرداری به این مشکل شدند.
یکی از ساکنین منطقه دانشسرای ورامین گفت : به دلیل بافت قدیمی این منطقه ، موش ها به راحتی وارد خانه مردم می شود و بسیاری از زیرزمین های این خانه ها موش دارد.
علی شیرکوند افزود : جوی های کثیف این منطقه به محلی برای تجمع موش ها تبدیل شده و تا کنون اقدامی اساسی برای به سازی جوی ها که محل زندگی موش ها شده صورت نگرفته است.
یکی از کسبه خیابان طالقانی ورامین نیز در این رابطه گفت: اغلب بنکداران ورامین در این خیابان مستقر است و موش به راحتی وارد انبار کالاها می شود.
وی که نخواست نامش در خبر ذکر شود افزود: در حالی که تکنولوژی های نوین در جامعه رو به گسترش است ، کسبه این منطقه مجبورند با استفاده از تله موش ، اقدام به دفع آفت کنند.
معاون خدمات شهری شهرداری ورامین در این رابطه گفت : طرح مبارزه با جوندگان موذی امسال بصورت ویژه در کلیه مناطق شهر، توسط شهرداری ورامین به مدت یک ماه اجرا می شود.
سید ابوالفضل قاسمی افزود: با هماهنگی به عمل آمده ، مجری اجرای طرح مبارزه با جوندگان موذی نیز انتخاب شده و به منظور اطلاع رسانی به شهروندان ، بنر های مختلفی نیز در سطح شهر نصب شده است.
وی اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با جوندگان موذی و موش در ورامین علاوه بر سم گذاری ، از روش زنده گیری نیز استفاده می شود که دست یابی به نتیجه مطلوب به همکاری مستقیم مردم نیاز دارد.
قاسمی افزود: سمومی که در اجرای این طرح به کار گرفته می شود ، مورد تایید شبکه بهداشت و اداره محیط زیست قرار گرفته اند و با توجه به ترکیبات و میزان مصرف ، فقط موجب اتلاف جوندگان موذی شده و ضرری برای سایر حیوانات و محیط زیست ندارد.
وی سموم استفاده شده در این طرح را فسفر دوزنگ و واکس بلوک اعلام کرد.
معاون خدمات شهری ورامین افزود: لاشه های این حیوانات به صورت روزانه جمع آوری شده و در خارج از شهر دفن شده و با استفاده از آهک به طور کامل امحا می شوند.
قاسمی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده محل تجمع موش ، از طریق شماره تلفن ۳۶۲۵۲۵۲۵ موضوع را با مسئولان شهرداری در میان بگذارند.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

کد مطلب: 2053
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری