سرپرست جهاد کشاورزی ورامین :
ورامین رکورد برداشت جو در استان تهران را شکست
تاریخ انتشار : خرداد ۱۳, ۱۳۹۹ ۹:۱۹ ب.ظ
 
سرپرست جهاد کشاورزی ورامین گفت: با اجرای عملیات کیل‌گیری از مزارع جو شهرستان و برداشت ۹ هزار و ۵۳۶ کیلوگرم محصول، ورامین رکورد برداشت جو در استان تهران را شکست.
 ورامین رکورد برداشت جو در استان تهران را شکست

به گزارش ندای وارنا؛  محسن بنائیان روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با انجام عملیات کیل‌گیری در مزرعه جو اسماعیل جمالی در اراضی کشاورزی منطقه دولت‌آباد ، ۹ هزار و ۵۳۶ کیلوگرم محصول جو برداشت شد که این مقدار، رکوردی جدید در استان تهران به حساب می‌آید.
وی افزود: سال گذشته بیشترین میزان برداشت جو در استان تهرن ۸ هزار کیلوگرم بود.
وی گفت: در سال زراعی جاری ۱۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت محصول جو رفته که به طور میانگین از هر هکتار اراضی زیر کشت این محصول،  ۵ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم محصول برداشت شده است.
بنائیان اظهار کرد: علاوه برجو، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی قابل کشت شهرستان ورامین زیرکشت محصول گندم رفته که پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار، ۶ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم محصول برداشت شود.
وی گفت: از روز گذشته کار خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز در ۴ مرکز دولتی واقع در شهرستان ورامین و پاکدشت با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۲۵ هزار ریال برای گندم معمولی و ۲۶ هزار ریال برای گندم دورُوم( گندم ویژه ماکارونی) آغاز شده است.
وی افزود: سال گذشته ۵۳ هزار و ۶۱۷ تن گندم از کشاورزان خریداری شد.
سرپرست جهاد کشاورزی ورامین با اشاره به کشت ۵۰۰ هکتار کلزا در شهرستان ورامین گفت: محصول کلزای شهرستان ورامین از هفته آینده آماده برداشت است که در صورت عدم وجود تندباد و ریزش محصول، از هر هکتار ۲ هزار کیلوگرم کلزا برداشت می‌شود.
وی قیمت خرید تضمینی کلزا در سیلوی ورامین با ناخالصی ۲ درصد و رطوبت ۱۰ درصد را به ازاء هر کیلوگرم ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال اعلام کرد.
بیش از ۳۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ورامین زیر کشت محصولات باغی و زراعی می‌رود.

کد مطلب: 8359
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری