پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه های آبخیزداری استان تهران
تاریخ انتشار : آبان ۲۹, ۱۳۹۷ ۹:۲۵ ب.ظ
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری در حال اجرا این استان خبر داد.
 پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه های آبخیزداری استان تهران

به گزارش ندای وارنا؛علی کیان پیش از ظهر سه شنیه در جریان بازدید از پروژه کنترل و پخش سیلاب در حوزه آبخیز «سنگ تراشان» شهرستان ری در جمع خبرنگاران از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری در حال اجرا خبرداد.

وی با بیان اینکه ۱۶ پروژه آبخیزداری و آبخوان داری با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی در حوزه های آبخیز استان تهران در حال اجرا می باشد افزود: با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری ضمن مدیریت سیلاب، خسارات و تبعات سیل به طور محسوسی کاهش یافته و علاوه بر حفظ منابع پایه (آب و خاک) سفره های آب زیر زمینی نیز تقویت می شود.

کیان به حجم عملیات انجام شده در پروژه مورد بازدید اشاره کرد و اظهار داشت: در این پروژه ۸۰ هزار مترمکعب عملیات خاکی برای ایجاد پشته های خاکی با تراکم ۸۵ درصد و احداث سازه سنگی – ملاتی به حجم حدودی ۵ هزار مترمکعب برای احداث بند انحرافی و سرریزهای روی پشته ها انجام خواهد شد.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران در ادامه یادآور شد: در این پروژه حدود ۱۷۰ هکتار عملیات بیولوژیک در قالب بوته کاری با گونه آتریپلکس به مرحله اجرا درخواهد آمد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در ارتباط با مزایای این پروژه بیان داشت: با اجرای این پروژه علاوه بر ایمن سازی مراکز سکونتی و صنعتی پائین دست و اتوبان تهران – مشهد در برابر خطرات سیل، آبخوان های دشت ورامین که از دشت های بحرانی کشور محسوب می شود نیز تغذیه خواهد شد.

منبع :مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 5680
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری