کمبود فضای مطالعه در قرچک باید جبران شود
تاریخ انتشار : آبان ۲۵, ۱۳۹۷ ۷:۵۵ ب.ظ
 
امام جمعه قرچک با اشاره به جمعیت 270 هزار نفری این شهرستان از کمبود کتابخانه گلایه کرد و اظهار داشت: این شهرستان به چهار کتابخانه جدید نیاز دارد.
 کمبود فضای مطالعه در قرچک باید جبران شود

به گزارش ندای وارنا؛حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی در خطبه های نماز جمعه قرچک به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: دین مبین اسلام و ائمه اطهار همواره به مطالعه و کتابخوانی تاکید داشته و این مهم به دلیل نقش مطالعه در پیشرفت و توسعه است.
وی تصریح کرد: شهرستان قرچک با وجود ۲۷۰ هزار نفر جمعیت ، تنها ۴ کتابخانه با ۸۱ هزار جلد کتاب دارد که این تعداد کتاب جوابگوی نیاز شهرستان نیست.
حجت الاسلام اسماعیلی اظهار داشت: بر اساس استانداردها، قرچک برای داشتن حداقل امکانات و فضای مطالعه به چهار کتابخانه جدید نیاز دارد که امید می رود با همت مسئولان این مهم محقق شود.
وی افزود: کمبود فضای کتابخانه عمومی در قرچک باعث شده تا تنها ۷ هزار و ۲۰۰ نفر عضو فعال کتابخانه باشند که این امر باعث سرانه کم مطالعه در شهرستان می شود.
وی یکی از مشکلات شهرستان قرچک را نداشتن آرامستان عمومی دانست و افزود: مردم شهرستان برای دفن اموات خود با مشکل مواجه بودند که اقدام شهرداری و شورای اسلامی در تملک زمین مورد نیاز و نیز دیوار کشی آن نوید حل مشکل را می دهد.
امام جمعه قرچک با اشاره به اعدام مفسدان اقتصادی در هفته اخیر گفت: اقدام شجاعانه دستگاه قضایی در برخورد با اختلال ‌گران اقتصادی بار دیگر امید را به جامعه بازگرداند.
اسماعیلی افزود: دستگاه قضایی باید به سطوح پائین دستگاه ها نیز ورود پیدا کرده و با کسانی که در محل کار خود کم ‌کاری یا خیانت می‌کنند نیز برخورد کند.قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

منبع :ایرنا

انتهای پیام/

کد مطلب: 5522
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری