۸۱هزار نسخه کتاب در کتابخانه های قرچک موجود است
تاریخ انتشار : آبان ۲۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۹ ب.ظ
 
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهر قرچک گفت: در سال ۹۷تعداد ۲هزار جلد کتاب مرجع، کمک درسی،قصه و رمان خریداری و به مجموعه کتابخانه های شهرستان اضافه شده و در حال حاضر ۸۱هزار نسخه کتاب در کتابخانه های شهرستان موجود است.
 ۸۱هزار نسخه کتاب در کتابخانه های قرچک موجود است

به گزارش ندای وارنا؛آمنه بیات رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهر قرچک در گفت و گو با خبرنگار قرچک آنلاین اظهار داشت: هر جامعه ای که خواستار پیشرفت و توسعه علمی است باید با کتاب انس بگیرد به عبارت دیگر هیچ گونه پیشرفت و توسعه ای در جامعه بدون توجه به شاخص کتابخوانی امکان پذیر نخواهد شد.
بیات بیان کرد: امروزه یکی از معیارهای سنجش و رشد فکری و فرهنگی یک جانعه میزان انتشار کتاب و زمانی است که صرف مطالعه می شود، کشورهای پیشرفته صنعتی و جوامعی که تولید کنندگان تکنولوؤی های مختلف ارتباطی و اطلاعاتی هستند، بالترین نرخ مطالعه چه از لحاظ انتشار کن=تاب و چه از لحاظ مطالعه کتاب دارا است.

وی تاکید کرد: اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قرچک به مناسبت بیست و ششمین دوره هفته کتاب با بیش از ۵۰برنامه متنوع در خدمت کتاب دوستان و علاقمندان به مطالعه خواهد بود.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهر قرچک با اشاره به برنامه های شاخص این هفته، بیان کرد: جلسه نقد و رونمایی کتاب “هیچکس جریتش را ندارد” از آثار حمیدرضا شاه آبادی که روز شنبه ۲۶آبان ساعت ۱۶در کتابخانه ولایت برگزار می شود و کلیه نویسندگان، هنرمندان و علاقمندان کتاب جهت حضور در این جلسه آزاد است.

بیات گفت: جلسات دورهمی کتاب،نشست کتابخوان مدرسه ای، جلسات جمع خوانی و معرفی کتابهای برگزیده سال، تجلیل از اعضای برگزیده کتابخوان و برگزیدگان جشنواره ملی رضوی و غیره بخشی از برنامه کتابخانه های شهرستان در هفته کتاب است.

وی افزود: در روزهای ۲۴،  ۲۶ و ۲۹ آبان ثبت نام در همه کتابخانه های عمومی شهرستان رایگان بوده و شهروندان می توانند در این روزها به عضویت کتابخانه ها درآیند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهر قرچک  تاکید کرد: در حال حاضر ۴کتابخانه شهری در سطح شهرستان فعال است که متاسفانه پاسخگوی نیازهای همه مردم عزیز قرچک نبوده و بر اساس استانداردهای ایفلا به ازای هر ۲۵هزار نفر یک کتابخانه عمومی لازم است و برای رسیدن به این استاندارد حداقل  ۸کتابخانه عمومی دیگر در مناطق شهری و روستایی باید ساخته شود.

وی تصریح کرد: در ۶ماهه نخست سال ۹۷تعداد ۲هزار جلد کتاب مرجع، کمک درسی،قصه و رمان با مبلغ ۸۰۰میلیون ریال خریداری و به مجموعه کتابخانه های شهرستان اضافه شده و در حال حاضر ۸۱هزار نسخه کتاب در کتابخانه های شهرستان موجود است.

بیات گفت: مردم فهیم قرچک می توانند در طرح نذر کتاب شرکت کرده و نذرهای فرهنگی خود را بصورت خرید کتابهای مورد نیاز شهروندان و اهدا به کتابخانه ها انجام دهند و از اجر معنوی این امر باقیات و صالحاتشان استفاده کنند.

وی در پایان افزود: افراد که کتاب های نفیس و مناسب در منازل دارند می توانند با اهدای این کتاب ها به کتابخانه ها شرایطی را فراهم آورند که همه علاقمندان به کتاب بتوانند از این منابع استفاده کنند.

منبع :قرچک آنلاین

انتهای پیام/

کد مطلب: 5574
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری