معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران:
احداث پایانه صادراتی پیشوا با قید فوریت پیگیری شود/ رفع مشکل واحدهای راکد قابل احیاء در ستاد تسهیل استان تهران
تاریخ انتشار : تیر ۴, ۱۳۹۹ ۶:۴۷ ب.ظ
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: پایانه صادراتی یک ظرفیت مغفول مانده در پیشوا و یک کار تخصصی است که باید برای جذب سرمایه در این پروژه فراخوان گذاشته شود و یا بنا به مصلحت از ظرفیت کشاورزان برای سرمایه‌گذاری در این بخش استفاده شود.
 احداث پایانه صادراتی پیشوا با قید فوریت پیگیری شود/ رفع مشکل واحدهای راکد قابل احیاء در ستاد تسهیل استان تهران

به گزارش ندای وارنا؛ حشمت‌اله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران و شهرستان پیشوا که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: می‌دانیم که تولید‌کنندگان در شرایط سختی به سر می‌برند و بسیاری از دستگاه‌های اجرایی به واسطه وجود قوانین و مقررات شاید نتوانند ‌آن‌گونه که صاحبان صنایع انتظار دارند کمک کنند.

وی افزود:عزم راسخی در تمامی دستگاه‌ها وجود دارد تا به واحدهای تولیدی برای رفع مشکلات و افزایش تولید و ظرفیت کمک کنند و این مهم را در جلسات مرتبط در دستور کار قرار داده و مصوبات را به جد دنبال می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران ادامه داد: شهرستان پیشوا هر چند دارای جمعیت پایینی است اما پتانسیل‌های بسیار خوبی دارد؛ نرخ ۲.۸درصد رشد جمعیت در شهرستان نشان می‌دهد و امیدواری نسبت به این منطقه زیاد است.

عسگری بیان کرد: زمینه حل مشکلات واحدهای تولیدی و رشد آن‌ها فراهم است و با توجه به شیوع کرونا زمینه مطلوبی برای تأمین مالی واحدهای آسیب دیده از این بحران وجود دارد.

وی با بیان اینکه تسهیلاتی که دولت در این زمینه قائل شده باید به واحدهای صنفی اطلاع‌رسانی شود، خاطرنشان کرد: آنچه در گذشته برای واحدهای آسیب دیده تعیین شده با اکنون متفاوت است و بسیار ساده سازی‌ و بسیاری از محدودیت‌ها برداشته شده است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران اضافه کرد: درست است که سهم تکلیفی به پیشوا در حوزه اشتغالزایی نسبت به ظرفیت شهرستان بالا است ولی باید با بهره‌گیری از داشته‌ها و توانمندی‌ها اهتمام بیشتری در سال جاری صورت گیرد و ما هم در کارگروه اشتغال استان کمک می‌کنیم تا این تعهدات محقق شود.

عسگری اظهار کرد: در زمینه واحدهای راکد با توجه به اعلام آمادگی بانک‌ها و دستگاه‌های مرتبط برای کمک به فعال شدن آن‌ها واحدهایی که قابلیت احیاء دارند معرفی شوند تا در ستاد تسهیل استان مطرح و هرچه سریعتر مشکلات آن‌ها حل شود.

وی عنوان کرد: شهرستان پیشوا دارای قابلیت‌های عالی در حوزه کشاورزی است و توسعه گلخانه‌ها باید جزو اولویت‌های منطقه باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران افزود: پایانه صادراتی یک ظرفیت مغفول مانده در پیشوا و یک کار تخصصی است که باید جهت جذب سرمایه برای این پروژه فراخوان گذاشته شود و یا بنا به مصلحت از ظرفیت کشاورزان برای سرمایه‌گذاری در این بخش استفاده شود.

عسگری در پایان ابراز داشت: با توجه به اینکه سرمایه گذاران متعددی برای اجرای پروژه سورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی مراجعه می‌کنند نباید تعلل کرد و با قید فوریت این موضوع در کارگروه استانی مطرح و پیگیری شده و اعطای مجوزات آن تسهیل شود.

کد مطلب: 9043
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری