رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قرچک و ورامین :
اخذ سند کاداستری برای ۳۲ هزار و ۴۶ هکتار از عرصه‌های ملی ورامین
تاریخ انتشار : شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱:۱۳ ب.ظ
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قرچک و ورامین گفت: با توجه به اجرای «طرح ۹ در ۹۹» تاکنون برای ۳۲ هزار و ۴۶ هکتار از عرصه‌های ملی ورامین سند تک برگ کاداستری اخذ شده است.
 اخذ سند کاداستری برای ۳۲ هزار و ۴۶ هکتار از عرصه‌های ملی ورامین

به گزارش ندای وارنا؛ اصغر سپه وند درباره جزئیات اجرای این طرح در سطح شهرستان ورامین گفت: یکی از محورهای ۹گانه اعلامی اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی است که در این خصوص با تعامل خوبی که بین منابع طبیعی و ثبت اسناد وجود دارد، تاکنون برای ۳۲ هزار و ۴۶ هکتار از عرصه های ملی این شهرستان اسناد تک برگ کاداستری اخذ شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت های جهشی ۹ گانه، مدیریت و بهره برداری از مراتع است که در این خصوص برای ۱۹۶ هزار هکتار از مراتع شهرستان ورامین طرح های مرتعداری تهیه شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قرچک و ورامین اضافه کرد: در قالب اجرای این طرح ۱۳۰۰ هکتار ذخیره گاه جنگلی گز مورد شناسایی قرار گرفته است که تهیه طرح برای عملیات حفاظتی، زادآوری و احیا در دستور کار است.

سپه وند به احاله مدیریت و بهره وری پارک های جنگلی اشاره و اظهارکرد: با توجه به تکلیف قانونی، پارک جنگلی ۳۵.۵ هکتاری شهرستان قرچک به شهرداری این شهرستان احاله شد.

وی درباره پوشش حفاظتی به عنوان یکی دیگر از فعالیت های ۹ گانه جهشی در سال جاری خاطر نشان کرد: پوشش حفاظتی با هدف حفاظت بهتر و بیشتر از عرصه های منابع طبیعی در دستور کار قرار دارد که در این خصوص عرصه های ملی به مناطق بحرانی، نیمه بحرانی و عادی از لحاظ چرای دام، آتش سوزی، تصرفات و قاچاق چوب های تاغ بلوک بندی شده اند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قرچک و ورامین در زمینه توسعه دولت الکترونیک تصریح کرد: به منظور تسریع در مکاتبات و رسیدگی، کلیه مکاتبات و استعلامات به صورت الکترونیک انجام می پذیرد و ارتباط با شبکه های دولت برقرار است.

وی اضافه کرد : درخصوص اقدامات لازم برای اخذ حقوق دولتی تاکنون ۴۰ پرونده جهت وصول مطالبات دولتی ناشی از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی در مراجع قضائی تشکیل و طی شش ماهه سال جاری مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال مطالبات اخذ و به خزانه واریز شده است.

سپه وند تشکیل یک مورد تعاونی فراگیر بهره برداران شهرستان ورامین و عضویت در صندوق منابع طبیعی را از دیگر فعالیت های ۹ گانه برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران وی به طرح های محوری سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۵۰۰ هکتار طرح احداث هلالی های آبگیر و مدیریت پرورشی در تاغزارهای ورامین و ۲۰۰هکتار احداث هلالی های آبگیر به همراه کاشت بذر درمنه دشتی در حوزه آبخیز سیاهکوه ورامین به مرحله اجرا درخواهد آمد.

کد مطلب: 10384
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری