رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد؛
تعلل شهرداری در اجرای مصوبات شورای شهر/ برگزاری جلسه با مدیران پیشوا با موضوع مترو
تاریخ انتشار : تیر ۸, ۱۳۹۹ ۶:۴۲ ب.ظ
 
هاشمی درباره جلسه خود با مدیران پیشوا به منظور احداث مترو و کندی اجرای مصوبات از سوی شورای شهر تهران توضیحاتی داد.
 تعلل شهرداری در اجرای مصوبات شورای شهر/ برگزاری جلسه با مدیران پیشوا با موضوع مترو

به گزارش ندای وارنا؛ محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در تشریح مصوبات دویست و بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز یکشنبه ۸ تیرماه برگزار شد در واکنش به ترک صحن شورا از سوی شهردار تهران که امروز انجام شد گفت: دیروز لایحه‌ای به اشتباه با امضای شهردار تهران با موضوع حد نصاب معاملات در مجمع اتوبوسرانی به دست ما رسیده بود و اگر شورا می‌خواست به این موضوع ورود کند باید شورای شهر وضعیت خود را به مجمع تغییر می داد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: به دلیل آنکه دو‌فوریت بود و موضوع در این حد واجب نبود که با قید دو فوریت مطرح شود توصیه کردم موضوع در کمیسیون تخصصی بررسی شود.

هاشمی ادامه داد:یکی از مباحث‌ما با شهرداری تهران این است که زمانی مصوبات ارجاع داده می‌شود که شهرداری با کندی عمل می‌کند و بر این اساس ما در شورای شهر تهران بخشی داریم به نام پایش مصوبات که چرایی تاخیر در اجرای مصوبات در شهرداری را بررسی می‌کنیم.

او ادامه داد: شورای شهر تا به امروز مرکز پژوهش‌ها نداشت که پیش‌تر آقای چمران تلاش‌هایی در این زمینه داشت، اما مرکز مطالعات شهرداری می‌تواند برای شورای شهر نیز به عنوان مرکز مطالعات عمل کند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به جلسه خود با مسئولان پیشوا با موضوع احداث مترو افزود: تمام مترو‌های شهر‌های اقماری به دلیل آنکه یک سر آن به تهران می‌رسد با مشکلاتی در حیطه حوزه اختیارات شهر‌ها و عملکرد مواجه هستند؛ و ما تا به امروز مصوبات مشخصی نداریم، اما طرح جامع مترو با دوازده خط موجود است.

هاشمی با تاکید بر این نکته که طرح جامع مترو دارای ۱۲ خط است گفت: برخی از شهر‌ها مانند اسلامشهر کار را پیش برده است، اما تکلیف کامل مشخص نیست و در حیطه اختیارات بخش‌ها چالش وجود دارد.

او در پاسخ به ساز و کار هزینه کرد ساخت مترو در شهر‌های اقماری تهران گفت: مصوبه‌ای در دولت وجود دارد که ۵۰ درصد هزینه ریل گذاری بر عهده شهرداری است و ۵۰ درصد دیگر بر عهده دولت است و اگر احداث مترو به حریم هر شهری برسد طبیعی است که شهرداری همان شهر باید هزینه ۵۰ درصدی آن را بپردازد.

کد مطلب: 9169
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری