تلویزیون یک ابزار مخابراتی برای فاصله های دور است
تاریخ انتشار : دی ۱۹, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۰ ب.ظ
 
تلویزیون یک ابزار مخابراتی برای ارسال و دریافت عکس های متحرک و صدا از یک فاصله دور است و سعی ما در این هست اطلاعاتی درباره این اختراع بزرگ و تاریخی به خواندگان بدهیم.
 تلویزیون یک ابزار مخابراتی برای فاصله های دور است

به گزارش ندای وارنا؛ تلویزیون یک ابزار مخابراتی برای ارسال و دریافت عکس های متحرک و صدا از یک فاصله دور است و سعی ما در این هست اطلاعاتی درباره این اختراع بزرگ و تاریخی به خواندگان بدهیم.

واژه تلویزون به معنای دیدن از راه دور است و فکر و ایده ی اختراع آن در زمان انقلاب صنعتی در قرن نوزدهم میلادی در سردانشمندان افتاد و با پیشرفت و پیدایش صنعت افق ما و نگاه های جدید برروی انسان باز شد و بعد از اختراع تلگراف، تلفن و رادیو صورت گرفت.

با اختراع دوربین عکاسی و فیلمبرداری و پیدایش سینما، انسان را باید با پدیده ی تصویر آشنا کرد، اختراع تلویزیون به یک باره صورت نگرفت و حاصل نبوغ یک شخص خاص نبود، دهه ها طول کشید تا ساخته شد، دوربین های تلویزیونی از صحنه های مورد نظر فیلم گرفته و سپس آن ها را به صورت نقاط و خطوط تجزیه کرده و با تبدیل به امواج الکترو مغناطیسی از فرسنده پخش می شود و گیرنده ها دوباره این امواج را دریافت می کنند و با تبدیل و ترکیب مجدد نقاط و خطوط به صورت تصاویر صحنه ها را بر صفحه خود منعکس می سازد، همزمان صدا، آهنگ با تصویر ضبط و پخش و دریافت می شود.

اگر چشم ها یتان بسیار قوی باشد و یا اگر ذره بین در دست خود بگیرید و به سمت صفحه ی تلویزیون بسیار نزدیک شوید می توانید بینید که خطوطی معلوم می شود که از نقاط ریز درست شده اند،  در تلویزیون های سیستم ژاپنی و آمریکایی در حال حاضر هر تصویر ۵۲۵ خط و بیش از ۴۰۰ هزار نقطه درست می شود و در سیستم های اروپائی تعداد خطوط ۶۲۵ تا و نقطه ها ۵۰۰هزار تا است، تشکیل هر این موارد به قدری سریع است که چشم انسان متوجه این اجزا نمی شود  و تصاویر را به صورت پیوسته می بیند.

امیرکیا تقوی

انتهای پیام/

کد مطلب: 6534
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری