فرماندار ورامین:
حوزه اعتیاد نیازمند آگاهی بخش ،اطلاع رسانی و آموزش می باشد
تاریخ انتشار : شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۲ ب.ظ
 
فرماندار ورامین گفت:حوزه اعتیاد نیازمند آگاهی بخش ،اطلاع رسانی و آموزش می باشد که آموزش ها ناکافی بوده و در برخی موارد اطلاع رسانی مغفول مانده است .
 حوزه اعتیاد نیازمند آگاهی بخش ،اطلاع رسانی و آموزش می باشد

به گزارش ندای وارنا؛ جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ورامین به ریاست حسین کاغذلو فرماندار و با حضور ،تقوی معاون سیاسی انتظامی ،بخشداران و دیگر اعضاء جلسه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد .

فرماندار در این جلسه با اشاره به اهمیت موضوع اعتیاد و مواد مخدر و نقش آن در شکلگیری بسیاری از آسیب های اجتماعی گفت :معضلات حوزه مواد مخدر بیشمار است و امروز مواد صنعتی جایگزین مواد سنتی گشته که به طبع اثرات مخرب فراوانتری را دارد .

وی بیان داشت :حوزه اعتیاد نیازمند آگاهی بخش ،اطلاع رسانی آموزش میباشد که آموزش ها ناکافی بوده و در برخی موارد اطلاع رسانی مغفول مانده است .

کاغذلو گفت :شناخت انواع مواد مخدر و ضررهای ناشی از استعمال هر ماده باید به خوبی تببین شود تا شهروندان از اثرات مخرب این ماده های افیونی بیشتر آشنا شوند ‌.

وی با اشاره به اینکه سن مصرف مواد مخدر رو به کاهش هست گفت :اطلاع رسانی و آموزش ها باید از خانواده ها شروع و به جامعه هدف ما که نوجوانان و جوانان هستند ختم شود زیرا که خانواده ها میتوانند فرزندان خود را از سنین کم و کودکی با آسیب های ناشی از این معضلات آشنا نمایند .

وی تقویت اقدامات فرهنگی در حوزه مبارزه با مواد مخدر را مهم برشمرد و گفت :اقدامات مطالعاتی مناسبی در زمینه مواد مواد مخدر باید صورت گیرد تا با برنامه ریزی و اقدامات فرهنگی و استفاده از تمامی ظرفیت شهرستان جهت مقابله و پیشگیری در حوزه مواد مخدرگام برداریم .

وی نقش روحانیت و استفاده از ظرفیت مساجد و نهاد های فرهنگی و رسانه ای در امر کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه مقابله با اعتیاد را بی بدیل عنوان کرد و گفت :مساجد، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها، بسیج و روحانیت از جمله ظرفیت‌ها در زمینه آگاه سازی و اطلاع‌رسانی در زمینه مواد مخدرهستند که باید از آنها بهره جست و از ظرفیت مساجد و منابر در راستای آگاه‌سازی مرم از خطرات مواد مخدر استفاده نمود .

وی ادامه داد :استفاده از ظرفیت کارشناسان مجرب جهت برگزاری کلاس های آموزشی و توجیهی والدین و دانش آموزان باید در دستور کار آموزش و پرورش و مدیران مدارس قرار گیرد و این آموزش ها باید به صورت مستمر ادامه یابد ‌.

نماینده عالی دولت در شهرستان اذعان داشت :همه ی ما در قبال آینده ی جوانان این مرزوبوم وظیفه داریم و باید از تمام توان خود برای حفظ سلامت جامعه و جلوگیری از سوق جوانان به سمت اعتیاد استفاده نماییم .

وی تقسیم وظایف ،تعریف برنامه های مطالعاتی،ارایه طرح بر اساس آسیب های اجتماعی شهرستان ،مشارکت جمعی ،استفاده از فضای تبلیغاتی شهر جهت آشنایی شهروندان با اثرات مواد مخدر را از دیگر برنامه ها جهت مقابله با پدیده شوم اعتیاد عنوان کرد .

کد مطلب: 6819
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری