خط اول انتقال پساب به دشت ورامین مشکل زیست محیطی داشت
تاریخ انتشار : مهر ۱۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۴ ب.ظ
 
فرماندار ورامین با بیان اینکه اجرای خط اول انتقال پساب تصفیه‌خانه جنوب تهران به دشت ورامین مشکلات زیست محیطی به همراه داشت تاکید کرد که خط دوم این طرح چنین مشکلاتی نخواهد داشت.
 خط اول انتقال پساب به دشت ورامین مشکل زیست محیطی داشت

حسین کاغذلو روز چهارشنبه در نشست هماهنگی اجرای خط دوم این طرح اظهارداشت: با توجه به آنکه خط اول انتقال این طرح به دلیل عبور از مناطق مسکونی و شهری و کانال روباز مشکلات زیست محیطی و اجتماعی ایجاد کرد فاز دوم از طریق لوله های سرپوشیده و خارج از حریم شهرها اجرا می‌شود تا مشکلات قبل نیز برطرف شود.
به گزارش ایرنا فاز دوم پروژه انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران به طول ۳۰ کیلومتر هم اکنون در حال اجراست.

فرماندار ورامین با اشاره به مشکل کمبود آب در بخش کشاورزی دشت ورامین گفت: با اجرای فاز دوم این طرح بخش عمده مشکل کمبود آب کشاورزی این حوزه برطرف و بخشی از حق‌آبه محقق نشده ورامین از آب‌های جاری جبران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دولت برای جبران کمبود آب، طرح ملی خط دوم انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران به شهرستان های دشت ورامین را در دستور کار قرار داد اظهارداشت: هدف از اجرای این طرح استفاده بهینه از آب در تعادل بخشی سفره های زیرزمینی، کاهش پدیده فرونشست و تأمین آب مورد نیاز بخش کشاورزی است .
کاغذلو تاکید کرد: اجرای این طرح صرفا برای تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی نیست چرا که این آب بخشی از حق‌آبه دشت ورامین از منابع آب های جاری را که طی سال های اخیر اختصاص پیدا نکرده را جبران می‌کند.
وی تصریح کرد: دشت ورامین نیازمند تشکیل شرکت های نظام بندی آب و آبیاری است تا وضعیت آب موجود در دشت، به طور حقیقی ارزیابی شود و کشاورزان بر اساس حق واقعی خود، نسبت به برداشت آب اقدام کنند.
دشت ورامین شامل شهرستان های ورامین، قرچک، پاکدشت و پیشوا بیش از ۸۰ هزار هکتار زمین زراعی زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی دارد.

کد مطلب: 6973
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری