دادستان ورامین: حمایت از خانواده زندانی تنها سبدکالا نیست
تاریخ انتشار : بهمن ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۸ ب.ظ
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین با بیان اینکه، حمایت از خانواده زندانیان اولویت دادستانی است چرا که بی‌توجهی به خانواده این افراد که در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، مشکلات بسیاری را برای جامعه دارد، گفت: حمایت از خانواده زندانی تنها سبد کالا نیست.
 دادستان ورامین: حمایت از خانواده زندانی تنها سبدکالا نیست

به گزارش ندای وارنا؛ علیرضا شمس روز چهارشنبه در جلسه انجمن حمایت از زندانیان که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار داشت: با به زندان افتادن هر فرد، خانواده او در معرض بسیاری از آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرد و اگر افراد آن خانواده مورد حمایت قرار نگیرند، مشکلات جامعه بیش از به زندان افتادن فرد مجرم می‌شود.

وی افزود: وظیفه انجمن حمایت از زندانیان فقط تهیه سبد کالا و تأمین مایحتاج اولیه خانواده زندان نیست بلکه باید مشکل این خانواده‌ها به صورتی اساسی بررسی و برطرف شود.

وی از ایجاد درآمد پایدار برای انجمن حمایت از زندانیان به عنوان مهمترین راهبرد در رفع مشکلات خانواده زندانیان یاد کرد و افزود: همکاری ادارات و نهادها به انجمن حمایت از زندانیان در ایجاد درآمد پایدار می‌تواند مشکلات خانواده زندانیان را برطرف و آنان در توانمند شدن یاری رساند.

دادستان عمومی و انقلاب ورامین افزود: از ظرفیت شورای اسلامی و شهرداری ورامین می‌توان در بستر قانون استفاده کرد و درآمد پایداری را برای انجمن ایجاد نمود تا بتوان حمایت‌های مادی و معنوی بیشتری به این خانواده‌ها ارائه کرد.
شمس تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰۰ خانواده به صورت ثابت و ۴۰۰ خانواده به صورت موردی زیرپوشش انجمن حمایت از زندانیان قرار دارند و از خدمات دائمی و موردی برخوردار می‌شوند.

فرصت برای اشتغال خانواده زندانیان در ورامین فراهم شده است

فرماندار ورامین نیز در این جلسه گفت: کمک‌های موردی شاید بتواند بخشی از مشکلات خانواده زندانیان را برطرف کند ولی با ایجاد شرایط لازم برای اشتغال خانواده زندانیان که شرایط آن در ورامین فراهم شده می‌توان بسیاری از مسائل و مشکلات آنان را برطرف کرد.

حسین کاغذلو افزود: با همکاری بنیاد برکت، روستاهای شهرستان ورامین به عنوان پایلوت رفع محرومیت استان تهران انتخاب شدند که در صورتی که خانواده زندانیان در مناطق روستایی سکونت دارند می‌توان آنان را در قالب این طرح مورد حمایت قرار داد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی از سوی بنیاد برکت به روستائیان شهرستان ورامین اختصاص یافته و می‌تواند به منظور توانمندسازی خانواده زندانیان نیازمند، آنان را نیز از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی اظهار داشت: تا کنون بنیاد برکت ۶۰۰ فرصت شغلی در مناطق روستایی ورامین ایجاد کرده که این مهم می‌تواند در مورد خانواده زندانیان نیز محقق شود.

کاغذلو با اشاره به پیگیری دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران در ایجاد فرصت شغلی پایدار برای معتادین رها یافته از اعتیاد گفت: تلاش می‌شود که با همکاری این دبیرخانه و انجمن حمایت از زندانیان، شرایط اشتغال زندانیان آزاد شده از ندامتگاه و خانواده آنان فراهم شود.

وی به تلاش ندامتگاه ورامین برای ایجاد شغل برای زندانیان نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر با پیگیری رئیس ندامتگاه، تمامی زندانیان به کار تولید محصولات مختلف مشغول بوده و از حقوق برخوردارند که این مهم خود می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواده آنان کمک شایانی کند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

کد مطلب: 10599
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری