روایتی از فداکاری ها در «چهل جرعه دفاع مقدس»
تاریخ انتشار : مهر ۹, ۱۳۹۹ ۹:۵۱ ق.ظ
 
مدیر روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران گفت: طبق رسالتی که برعهده داشتیم، در قالب «چهل جرعه دفاع مقدس» به فداکاران 8 سال دفاع مقدس و همچنین کادر درمان که این روزها در خط مقدم قرار دارند، پرداختیم.
 روایتی از فداکاری ها در «چهل جرعه دفاع مقدس»

به گزارش ندای وارنا؛  محمدرضا علیزاده مدیر روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران  گفت: امسال به لطف خدا توانستیم چهلمین سالگرد دفاع مقدس را که یادآور رشادت ها، حماسه ها، از خودگذشتگی ها و جانثاری شهدا و جانبازان عزیز این مرز و بوم است را در قالب «چهل جرعه دفاع مقدس» برگزار کنیم.

وی ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران در بستر و رسالت خود، از هنر به عنوان گویا ترین و جذاب ترین زبان در معرفی و صیانت از این رویداد ارزشی بزرگ استفاده کرد. در این راستا برنامه هایی با توجه به چهلمین سالگرد دفاع مقدس طراحی و برگزار شد که ایثار و فداکاری حوزه سلامت در ایام کرونا از جمله آنها بود.

علیزاده تاکید کرد: برنامه های فوق الذکر در دو بخش فرهنگی و هنری با رعایت پروتکل بهداشتی و به صورت مجازی برگزار شدند. معرفی ۴۰ شعر منتخب در حوزه دفاع مقدس، معرفی و تجلیل از ۴۰ ناشر برتر در حوزه دفاع مقدس، رونمایی از ۴۰ اثر دفاع مقدس (در حوزه کتاب)، تجلیل از خبرنگاران حوزه دفاع مقدس و سلامت، انتخاب ۴۰ اثر ۶۰ ثانیه ایی دفاع مقدس در حوزه نمایش، انتخاب۴۰ اثر موسیقیایی در حوزه مقاومت، مصاحبه و گفتگو با خانواده های ایثارگر و شهدای فرهنگ و هنر و انتشار از طریق سایت، برگزاری نمایشگاه مجازی پوستر چهل جرعه دفاع مقدس متشکل از اولین طرح تا مدافعان حوزه سلامت، برگزاری نمایشگاه مجازی از ۴۰ اثر عاشورایی و دفاع مقدس و بازدید از ۴۰ موسسه فعال در حوزه دفاع مقدس از جمله برنامه ریزی های ما در هفته دفاع مقدس بود.

وی افزود: خوشبختانه تا به حال که نیمی از هفته دفاع مقدس گذشته، برنامه ها طبق روال پیش رفته و از جمله آنها می توان به مراسم تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای مدافع سلامت و تقدیر از پزشکان، پرستاران و پرسنل مدافعان سلامت بیمارستان گلستان نداجا اشاره کرد که همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس با حضور امیر کاویانی معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش، سردار علی‌اصغر محسن شیخی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران، عیسی فرهادی فرماندار تهران و علی اکبر شیرکوند رئیس اداره ارشاد شهر تهران برگزار شد.

مدیر روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران در ادامه گفت: دیدار با فعالین حوزه دفاع مقدس نظیر خبرگزاری دفاع مقدس، انتشارات فکه، انتشارات روایت فتح، موسسه کاتبان وحی، موسسه پیام آزادگان، سازمان اوج، موسسه فرهنگی دارالفنون، آقای عبدالجبار کاکایی شاعر حماسی، کتابخانه جنگ، موسسه  شهید آوینی و دفتر اسناد دفاع مقدس از جمله اقدامات دیگری بوده که در طول هفته دفاع مقدس صورت گرفته و تا پایان هفته دفاع مقدس ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در برنامه برگزار شده، یوسف سلامی سفیر فرهنگ سلامت پایتخت شد، اظهارداشت: اصحاب رسانه در حوزه سلامت ایثارگران دفاع مقدس سلامت هستند و پوشش خبری در دل کرونا جهت اطلاع رسانی و آگاهی مردم از این بیماری خود ایثار است. یوسف سلامی خبر نگار صدا وسیما توانسته این رسالت را به خوبی به دوش بکشد و او با لقب دریافتی خود وظیفه سنگینی در راستای فرهنگ سلامت خواهد داشت.

وی در پایان گفت: علی اکبر شیرکوند رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران در تلاش است، همه فعالین حوزه دفاع مقدس را در قاب چهل جرعه طی نشستی میهمان مقام عالی وزارت ارشاد کند. همان طور که گفتم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران راستای تعهدی که دارد، از هنر به عنوان گویا ترین و جذاب ترین زبان در معرفی و صیانت از این رویداد ارزشی بزرگ استفاده کرده است.

انتهای پیام/

کد مطلب: 10487
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری