رئیس دادگستری شهرستان ورامین:
شعبه کیفری و دادگاه انقلاب ورامین فعال شد
تاریخ انتشار : تیر ۶, ۱۳۹۹ ۳:۰۰ ب.ظ
 
رئیس دادگستری شهرستان ورامین گفت: به منظور جلب رضایت مردم و جلوگیری از تردد افراد به تهران، شعبه کیفری و دادگاه انقلاب در شهرستان ورامین فعال شد.
 شعبه کیفری و دادگاه انقلاب ورامین فعال شد

به گزارش ندای وارنا؛ علی‌اکبر میرزاخانی روز جمعه به مناسبت هفته قوه‌قضائیه  اظهار کرد: اجرای عدالت و قضاوت عادلانه، مهمترین وظیفه دستگاه قضا است که در تحولات صورت گرفته در این قوه، این مهم نمود بیشتری پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: امروز دستگاه قضا در حفظ و احیاء حقوق عامه، تلاشی وافر داشته و با نصب‌العین قرار دادن فرمایشات رهبر معظم انقلاب، به برخورد با مفاسد اهتمام ویژه دارد.

رئیس دادگستری ورامین افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دستگاه قضا، به سرانجام رساندن تکلیف پرونده‌های معوق و کاهش موجودی پرونده‌های موجود در مراجع قضایی است.

وی اظهار کرد: کسی که مورد ظلم قرار گرفته در هنگام مراجعه به دستگاه قضایی باید اطمینان داشته باشد که که حقش گرفته می‌شود و کسی که ستم کرده، ظلمی را در حق کسی روا داشته و تعدی نسبت به حقوق عامه و یا اشخاص داشته باید اطمینان داشته باشد که بیش از آن چه مستحق مجازت است، سزادهی نمی‌شود.

میرزاخانی گفت: تحول ایجاد شده در دستگاه قضایی، امید را بیش از گذشته در دل مردم زنده کرده و مردم را که سرمایه اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود را همسوتر با اهداف و آرمان‌های انقلاب کرده است.

وی تصریح کرد: قوه قضائیه به منظور تسهیل در امور مراجعان و کاهش تردد به محاکم، سامانه‌های هوشمندی را راه‌اندازی تا مردم در کمترین زمان، بهترین خدمات را دریافت کنند و از اطاله دادسری جلوگیری شود.

رئیس دادگستری ورامین ابلاغ اوراق قضایی را عاملی برای اطاله دادرسی اعلام کرد و افزود: با راه اندازی “سامانه ثبت ثنا”، افراد به سادگی از وضعیت شکایات و ابلاغیه‌ها آگاهی پیدا می‌کنند و هر پرونده‌ای که در آن اسمی از اشخاص آورده شود، به خود فرد اطلاع داده می‌شود تا مجال برای سوء استفاده از نام افراد از بین رود.

وی از راه‌اندازی سامانه خودکاربری وکلا به عنوان دیگر خدمات ویژه دستگاه قضایی یاد کرد و اظهار کرد: با استفاده از این سامانه، وکلا بدون نیاز به مراجعه حضوری، دادخواست‌های خود را ارسال و پرونده‌ها را پیگیری می‌کنند.

میرزاخانی گفت: سامانه نوبت دهی با اولویت اجرای احکام مدنی از دیگر اقدامات موثر دستگاه قضاست که این امر نیز از شلوغی شعب جلوگیری می‌کند.

وی از راه‌اندازی سامانه نظرسنجی مردمی به عنوان دیگر اقدام دستگاه قضای یاد کرد و افزود: با استفاده از این سامانه، به تمامی افرادی که به مراجع قضایی مراجعه می‌کنند پیامکی ارسال و نظرات آنان در خصوص نحوه خدمت رسانی به مردم دریافت می‌شود.

وی از سرویس استعلام شماره حساب به عنوان دیگر اقدام مؤثر دستگاه قضا برای جلوگیری از اطاله دادرسی خبر داد.

وی گفت: دادگستری شهرستان ورامین از ۹ قاضی برخوردار است که تعداد همکاران قضایی متناسب با حجم پرونده‌های ورودی نیست.

رئیس دادگستری ورامین اظهار کرد: شعبه کیفری شهرستان ورامین در گذشته غیرفعال بود و هر هفته یک قاضی از تهران به صورت مامور  برای رسیدگی به پرونده‌های شعبه به ورامین اعزام می‌شد که یک قاضی در هفته برای پرونده‌های ورودی بسیار کم بود ولی با پیگیری‌های صورت گرفته یک قاضی ثابت برای این شعبه در نظر گرفته و بار دیگر این شعبه فعال شد.

وی افزود: دادگاه انقلاب ورامین نیز مدتی تعطیل بود و مردم مجبور بودند برای امورات خود به تهران مراجعه کنند که با پیگیری صورت گرفته، این دادگاه نیز در ورامین فعال شد و از این پس به مردم شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران خدمات خود را ارائه می‌دهد.

میرزاخانی اظهار کرد: باتوجه به تاکید رئیس قوه قضائیه برای رسیدگی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی،  دستگاه قضایی شهرستان آماده است تا با تعامل دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری ورامین، مشکلات واحدهای تولیدی را جمع بندی و نتیجه را به مرکز ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل شده در دستگاه قضا منعکس کند تا مشکلات این افراد مرتفع شود.

وی کل پرونده‌های ورودی به دادگستری ورامین در سال ۹۸ را ۱۵ هزار و ۲۰۴ فقره اعلام کرد و افزود: در سه‌ماهه نخست سال گذشته ۳ هزار و ۸۵۸ پرونده به دادگستری ورامین وارد شده و در سه ماهه نخست امسال، این تعداد به ۳ هزار و ۲۲۴ پرونده کاهش یافته است.

اول تا هفتم تیر، هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

کد مطلب: 9107
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری