رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران:
شغل خبرنگاری جزء مشاغل پر خطر است و بیان حقایق هزینه های مادی و معنوی زیادی را می طلبد
تاریخ انتشار : مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۴ ق.ظ
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرتهران گفت: خبرنگاران نخبگان جامعه هستند و باید از این قشر به عنوان مشاورین امین در پیشبرد اهداف نظام و سیاستهای اجتماعی استفاده نمود.
 شغل خبرنگاری جزء مشاغل پر خطر است و بیان حقایق هزینه های مادی و معنوی زیادی را می طلبد

به گزارش ندای وارنا؛ علی شیرکوند رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار ، شغل خبرنگاری را شغل مخاطره آمیزی توصیف نمود و اظهار داشت: شغل خبرنگاری جزء مشاغل پر خطر است چراکه بیان حقایق و روشنگری هزینه های مادی و معنوی زیادی را می طلبد .
وی در ادامه اظهار داشت: خبرنگاران نخبگان جامعه هستند و باید از این قشر به عنوان مشاورین امین در پیشبرد اهداف نظام و سیاستهای اجتماعی استفاده نمود چرا که خبرنگاران در ارتباط مستقیم با مردم و مسئولین هستند و از مشکلات و معضلات نیز آگاه تر هستند و می توانند در روند بهبود مسائل اجتماعی و فرهنگی از طریق رسانه های خود و قلمشان کمک شایانی بنمایند .
شیرکوند در ادامه به طرح ساماندهی شعر و بازی های کودکانه اشاره داشت و گفت: با توجه به این که مطالب را می توان با زبان شعر در مغز و دل کودکان جاری ساخت و آموزش از طریق شعر و بازی بهتر انجام می شود سعی کرده ایم شعرهای کودکانه ناب و با محتوا را که حاصل زحمات شاعران ایرانی است را با کمک دکتر رحمان دوست جمع آوری و با گروه عمو پورنگ به اجرا بگذاریم و از طریق موسیقی با حضور دکتر شهبازیان شعر را در ذهن کودک بپرورانیم و در رابطه با بازی کودکانه نیز حضور هنرمندانی چون ایرج طهماسب را در کنار خود خواهیم داشت و امیدوارم مصوبه هایی که ضمانت اجرایی این طرح هستند از طریق شورای فرهنگ عمومی اجرایی شود تا ادارات زیربط که باید در اجرایی شدن طرح کمک نمایند از این مصوبه تمکین نمایند تا به هدف برسیم .
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران در ادامه به طرح دیگری از طرح های پیشنهادی پیش روی ارشاد اشاره داشت و گفت:چهل جرعه دفاع مقدس عنوان طرحی است که در آن نیز با توجه چهلمین سالگرد دفاع مقدس چهل گوشه از فعالیتهای فرهنگی هنری دفاع مقدس را از طرق مختلف به نمایش میگذاریم .
وی در پایان در سوال علی صمدی سردبیر هفته نامه عصر انقلابی در رابطه با ایجاد تشکل صنفی برای خبرنگاران گفت:اقدامات اولیه شروع شده و اقدامات دیگری نیز در پیگیری این تشکل صنفی صورت خواهد گرفت تا خبرنگاران با عضویت در این تشکل مشکلات و مسائل مربوط به شغلشان مرتفع گردد.
لازم به ذکر است در پایان علی اکبر شیرکوند به رسم یادبود و قدردانی از خبرنگاران با لوح سپاس و هدایا ارزنده از زحمات خبرنگاران تقدیر و تجلیل نمود.

کد مطلب: 10269
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری