مسئول حقوقی اتاق اصناف پاکدشت:
مصوبه هیئت مدیره ‌اتاق اصناف پاکدشت ملغی شد
تاریخ انتشار : تیر ۲۸, ۱۳۹۹ ۶:۵۶ ب.ظ
 
مسئول حقوقی اتاق اصناف پاکدشت گفت: طبق اصل ۱۲۱ قانون نظام صنفی هیئت مدیره هر صنفی نمی تواند بانوان را از حق قانونی خود سلب کند.
 مصوبه هیئت مدیره ‌اتاق اصناف پاکدشت ملغی شد

به گزارش ندای وارنا؛ املاک و مشکلات آن چندی است که بسیار در سر زبان‌ها قرار گرفته و ناخداگاه ذهن هر شخص را به سوی گرانی منازل و مستاجر و آرزوی محال خانه‌دار شدن می‌کشاند؛ روزگاری سخت که با نظارت دقیق مسئولان  می‌تواند بخشی از مشکلات را برطرف کند، اما ‌مشکلات گرانی و کلاهبرداری‌های مسکن چند وقتی است که در پاکدشت بی‌داد می‌کند که پس از استعفای رئیس اتاق اصناف، این موضوع بیشتر خود را نمایان کرد.

چندی پیش انتخابات اتحادیه املاک پاکدشت به دلیل برخی مشکلاتی، ابطال شد، اما با تغییر و تحول در اتاق اصناف و پیگیری اداره صنعت، بیش از ۱۰ جلسه با حضور مسئولان شهرستانی به ویژه پلیس امنیت در اتاق اصناف برگزار شد، اما صنفی که انتخاباتش ‌باطل شده چگونه می‌تواند مصوبه‌ داشته باشد.

با توجه به برخی سهل‌انگاری‌ها هیئت مدیره جدید شروع به کار کرد و مصوباتی داشت که حتی برق از چشمان رئیس و  هیئت رئیسه اتاق اصناف پراند، آنها ‌مصوبه‌ای داشتند که تعجب همگان را برانگیخت و ‌محروم کردن بانوان از گرفتن مجوز فعالیت در این صنف است.

پرویز نوروزی رئیس اتاق اصناف شهرستان پاکدشت با توجه به مشکلات ایجاد شده، دستور تشکیل جلسه فوری ‌و برگزاری انتخابات زودهنگام این اتحادیه را صادر کرد و در ادامه این تخلف محرز را به واحد حقوقی ارجاع داد.

ابوالفضل نوروزی مسئول حقوقی اتاق اصناف پاکدشت ضمن پیگیری و تاکید بر تخلف در برگزاری جلسه و سلب کردن جایگاه بانوان در این صنف گفت: برابر قانون نظام صنفی هر شخص می‌تواند برای دریافت جواز کسب اقدام کند.

وی با بیان اینکه ‌بانوان و آقایان طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی میتوانند در صنف املاک فعالیت داشته باشند، تصریح کرد: ‌تصمیم‌ جدید هیئت مدیره اتحادیه املاک، نقض آشکار قوانین و مقرارت است.

مسئول حقوقی اتاق اصناف پاکدشت ‌با بیان اینکه ‌محرومیت افراد از حقوق اجتماعی فقط با اذن قانون امکان‌پذیر است، ‌افزود: تا زمانی که مشکلات ‌هیئت مدیره املاک برطرف نشود و برابر قانون نظام صنفی عمل نگردد، ساماندهی و نظارت بر بنگاه‌داران خالی از اشکال نیست.

نوروزی تصریح کرد: متاسفانه با توجه به کثرت صنف مشاورین املاک بدون مجوز قانونی، بسیاری از شهروندان شهرستان پس از مراجعه به آنها با مشکلات قانونی و حقوقی مواجه شده و بعضا اشخاصی پس از مراجعه به این مراکز همه دارایی و سرمایه پس‌انداز زندگی خود را به جهت کلاهبرداری و شیادی از دست داده‌اند.

وی در پایان با تاکید بر برخورد جدی ‌با این اتحادیه تاکید کرد و افزود: در سریع‌ترین زمان پیگیر این تخلف محرز هستیم.

کد مطلب: 9821
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری