فرماندار ورامین :
همکاری ورامین و دانشگاه امیرکبیر در پروژه‌های تحقیقاتی و علمی
تاریخ انتشار : تیر ۳۱, ۱۳۹۹ ۴:۵۶ ب.ظ
 
فرماندار ورامین گفت: شهرستان ورامین به منظور توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی و علمی با دانشگاه امیرکبیر همکاری می‌کند.
 همکاری ورامین و دانشگاه امیرکبیر در پروژه‌های تحقیقاتی و علمی

به گزارش ندای وارنا؛ حسین کاغذلو روز سه‌شنبه در جریان دیدار با رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: شهرستان ورامین در طول سال‌های اخیر فعالیت‌های گسترده علمی در زمینه‌های مختلف کرده و به منظور توسعه فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی بر پایه علوم روز، همکاری‌های گسترده‌ای با مراکز علمی کشور و خارج از کشور انجام داده است.
وی افزود: پیش از این،یک گروه تحقیقاتی دانشگاه اشتوتگارت آلمان با همراهی اساتید دانشگاه صنعتی شریف با حضور در شهرستان ورامین و بازدید از طرح ها و پروژه های مختلف زیست محیطی شهرستان ، همکاری سه ساله ای را در قالب طرح توسعه شهرستان ورامین در حوزه محیط زیست آغاز کردند.
وی اظهار کرد: با همکاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و تأمین اعتبار لازم، مرکز نوآوری شهرستان ورامین در مرکز تحقیقات کشاورزی در حال احداث است و به زودی این مرکز افتتاح و در اختیار جوانان و محققین قرار می‌گیرد.
کاغذلو تصریح کرد: امروز بسیاری از جوانان تحصیل کرده و ایده پردازان دیگر علاقه ای به پشت میزنشینی ندارند و تلاش دارند تا با ایده های خلاق و استفاده صحیح از فضای مجازی، علاوه بر ایجاد درآمد، به رونق کسب و کار در جامعه کمک کنند.
وی تأکید کرد: جوانان باید اثرگذاری خود را با ارائه نظرات سازنده به نمایش گذاشته و خروجی جلسات تخصصی را در احیاء اقتصاد جامعه به نمایش بگذارند.
وی گفت: تا کنون چندین مرحله از رویداد کسب و کار استارتاپی در ورامین برگزار شده و طی آن، جوانان خلاق شهرستان ایده‌های خود را برای توسعه کسب و کار و فعالیت‌های علمی ارئه کردند.
فرماندار ورامین با اشاره به این که ۸۰ درصد از اقتصاد ورامین برپایه کشاورزی است اظهار داشت: اقتصاد ورامین بر پایه کشاورزی بنا نهاده شده و از این رو ، این شهرستان به عنوان منطقه سبز در استان تهران شناخته می‌شود و باید فعالیت‌های کشاورزی را با پیشرفت‌های علمی همراه کرد.
حسین کاغذلو افزود: یکی از مشکلات کشاورزی شهرستان ورامین علاوه بر کمبود آب ، عدم استفاده از فناوری های نوین در کشاورزی و آبیاری است که این امر می تواند با تبادل اطلاعات بین ورامین و دانشگاه امیرکبیر، به فرصتی برای توسعه منطقه تبدیل شود.
وی از فرونشست دشت ورامین به عنوان یکی از مهمترین چالش های منطقه یاد کرد و افزود: استفاده از ظرفیت‌های علمی دانشگاه امیرکبیر می‌تواند از پیشروی این پدیده جلوگیری کند.
وی از دفع فاضلاب و پسماند شهرک صنعتی چرمشهر به عنوان دیگر چالش ورامین یاد کرد و از مسوولان دانشگاه امیرکبیر خواست تا در این زمینه نیز یاریگر مسوولان ورامین باشند.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

کد مطلب: 9904
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری