فرمانده سپاه ناحیه ۱۵ خرداد قرچک:
هیچ بنایی محبوب‌تر از خانواده نیست
تاریخ انتشار : مهر ۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۱ ب.ظ
 
فرمانده سپاه ناحیه ۱۵ خرداد قرچک گفت: هیچ بنایی محبوب‌تر از خانواده نیست؛ چیزی که در دنیای امروز بسیار دست‌کم گرفته شده است.
 هیچ بنایی محبوب‌تر از خانواده نیست

به گزارش ندای وارنا؛ همایش ۳ هزار نفری زنان عاشورایی در مجموعه ورزشی شهدای هفتم تیر قرچک و با حضور مسوولان شهرستان برگزار شد.

سرگرد علی اصغر شهیری فرمانده سپاه ناحیه ۱۵ خرداد قرچک در این مراسم اظهار داشت: هیچ بنایی محبوب‌تر از خانواده نیست؛ چیزی که در دنیای امروز بسیار دست‌کم گرفته شده است.

وی گفت: خانواده یعنی سکوی بلند جلوه‌ی تماشای خدا؛ اگر حضرت امام حسین (ع) توانست این حماسه بزرگ را در کربلا رقم بزند، در گام اول خانواده و خیمه‌گاه خوبی داشت و برای اعضای خانواده خود پدر، برادر و همسر خوبی بود.

شهیری بیان کرد: حجاب یعنی زن در ساحت بالایی است که نباید در دسترس باشد، اگر در دسترس بود، انسان فرصت تماشای خدا از رهگذر خانواده را از دست خواهد داد. حفظ حجاب همانند خواندن نماز شب و خوردن لقمه حلال کاری دشوار است که این کار از دل مراقبه‌ها برمی‌خیزد و خداوند این سختی‌ها را برای آزمایش انسان قرار داده است.

وی تاکید کرد: راه عاشورایی شدن، نخستین سنگر آن حفظ کیان خانواده است. مادران شهدا با چه ایثار و از خودگذشتگی فرزندان خود را در این راه تقدیم کردند.

فرمانده سپاه ناحیه ۱۵ خرداد قرچک تصریح کرد: بزرگترین الگو برای ما حضرت زینب (س) است و بزرگترین خصوصیت اخلاقی آن حضرت که برای زنان و مردان می‌تواند الگو باشد، صبر و بصیرت است.

وی افزود: خصوصیت دیگر ایشان، ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن بود و خطبه‌های حضرت زینب (ع) و امام زین العابدین (ع) باعث شد همسر یزید در کاخ وی نخستین مجلس عزای ابا عبدالله (ع) را برپا گنند.

انتهای پیام/س

کد مطلب: 6844
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری