فرماندار ورامین:
ورامین از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت
تاریخ انتشار : مرداد ۹, ۱۳۹۹ ۹:۰۸ ب.ظ
 
فرماندار ورامین گفت: این شهرستان در پی افزایش میزان شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت و محدودیت‌هایی برای برخی از فعالیت‌ها در سطح شهرستان اجرایی می‌شود.
 ورامین از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت

به گزارش ندای وارنا؛حسین کاغذلو روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طول پنج ماه گذشته هیچ‌گاه وضعیت ورامین از لحاظ شیوع این بیماری قرمز نشده بود ولی در هفته‌های اخیر و با موج دوم این بیماری، تعداد افراد مبتلا به این بیماری افزایش یافت و بر اساس اعلام وزارت بهداشت از روز گذشته وضعیت ورامین به حالت قرمز در آمد.
وی گفت: وضعیت قرمز ورامین در شیوع ویروس کرونا وظیفه مردم را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک سنگین‌تر کرده تا بتوان در کنار تلاشی که مسوولان و به ویژه کادر درمانی انجام می‌دهند، شرایط مناسبی را در سطح شهرستان ایجاد کرد.
وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از افزایش شیوع این بیماری و بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا و استان تهران، از امروز محدودیت‌های در برخی از فعالیت‌ها اعمال می‌شود که لغو برگزاری مراسم دعای عرفه و اقامه نماز عید قربان در این راستا انجام شد.
کاغذلو تأکید کرد: سرعت بالای انتقال ویروس کرونا در سطح شهرستان به این معنی نیست که مردم یا مسوولان نسبت به مقابله با این بیماری کوتاهی کرده‌ یا نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بی تفاوت بوده‌اند ولی پروتکل‌های بهداشتی باید با جدیت بیشتری رعایت شود.
وی گفت: روز عید قربان فقط کشتارگاه خورین ورامین مجاز به کشتار دام است و مراکزی برای عرضه در سطح شهرستان ایجاد نمی‌شود.
فرماندار ورامین افزود: فعالیت تالارهای پذیرایی، قلیان‌سراها، برپایی کلیه اجتماعات و همایش‌ها، برگزاری مراسم عروسی و سایر مراسمی که منجر به اجتماع مردمی شود، تا اطلاع ثانوی و رسیدن به نقطه مطلوب ممنوع است.
وی تصریح کرد: فعالیت باشگاه‌های ورزشی پربرخورد نیز تا اطلاع ثانونی ممنوع است.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.
به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت تا به امروز، ۹ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲ هزار و ۶۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده که  یک هزار و ۵۸۸ نفر از آنها بستری شده‌اند.
همچنین استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان‌رضوی، کرمان، خراسان‌شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارد.

کد مطلب: 10093
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری