رئیس شبکه بهداشت و درمان پیشوا :
وضعیت پیشوا از نظر شیوع کرونا سفید است
تاریخ انتشار : تیر ۱۰, ۱۳۹۹ ۳:۳۰ ب.ظ
 
رئیس شبکه بهداشت و درمان پیشوا گفت: پیشوا در وضعیت سفید است و بیمار بستری در این شهرستان نداریم ولی لازم است تا اماکن عمومی، پارک‌ها، سینماها، استخرها و پاساژها به صورت کنترل شده فعالیت کنند.
 وضعیت پیشوا از نظر شیوع کرونا سفید است

به گزارش ندای وارنا؛  دکتر امیر امینی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری پیشوا افزود: به محض شیوع ویروس کرونا، شبکه بهداشت و درمان تلاش کرد تا با ارائه آموزش‌های لازم، از همه‌گیری بیماری در شهرستان جلوگیری کند و همراهی مردم، باعث موفقیت این طرح در کنترل شیوع ویروس کرونا شد.
وی اظهار کرد: در طول دوره مقابله با این بیماری، علاوه بر توزیع پمفلت و نصب بنرها، اقدامات بهداشت محیط برای ضدعفونی، مشاوره و روانشناسی و مدیریت ترس از کرونا، پیگیری روزانه موارد مشکوک و قطعی ابتلا و دفن بهداشتی اجساد توسط شبکه بهداشت و درمان انجام شد.
امینی تصریح کرد: در مرحله شیوع گسترده بیماری، ستاد بحران همسو با ستاد استانی و کشوری مقابله با کرونا در شبکه بهداشت تشکیل و همه دستگاه‌ها به ‌ویژه فرمانداری و شهرداری و گروه‌های جهادی در تهیه و توزیع ملزومات بهداشتی کمک کردند.
وی گفت: در مرحله نخست غربالگری کرونا، کل جمعیت شهرستان به طور کامل تحت پوشش قرار گرفت و در مرحله دوم نیز بیش از ۹۰ درصد از مردم در طرح غربالگری کرونا شرکت کردند.
وی تأکید کرد: تنها مشکل فعلی در مقابله با کرونا، عادی‌ شدن آن بین مردم است، کرونا همچنان قربانی می‌گیرد و بی‌توجهی به آن، عواقب خطرناکی برای مردم دارد.

۲۱۲ تن کلزای برداشت شده از مزارع پیشوا تحویل سیلو شد
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان پیشوا نیز در این جلسه از برداشت بیش از ۲۱۲ تن کلزا از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.
علی عابدی افزود: در سال زراعی جاری ۳ هزرا و ۴۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی پیشوا زیر کشت گندم، هزار و ۹۳۵ هکتار زیر کشت جو رفته که کل محصول جو برداشت شده و بیش از ۷۰ درصد از مزارع گندم نیز درو شده است.
وی گفت: علاوه بر این، ۱۰۴ هکتار از اراضی کشاورزی پیشوا زیر کشت کلزا رفته  که بیش ۲۱۲ تن محصول این مزارع تحویل سیلوا شده است.
امام جمعه شهرستان پیشوا گفت: حضور مدیران کل استانی و استفاده از توان و ظرفیت مدیران بالادستی، به رفع مشکلات پیشوا کمک کرده و مدیران شهرستانی را در پاسخگویی به مطالبات مردم یاری می‌رساند ولی این حضور در پیشوا بسیار اندک است.
حجت الاسلام روح‌الله باقری افزود: شهرستان پیشوا از مشکلاتی در حوزه‌های مختلف برخوردار است که رفع آن‌ها به توان و ظرفیت مدیران کل استانی نیاز دارد، حضور این افراد در پیشوا می‌توان خدمت‌رسانی به مردم را تسریع کرده و شرایط را برای زندگی مطلوب‌تر فراهم کند.
وی گفت: سال گذشته مردم پیشوا با مشکل کمبود آب مواجه شدند، معضلی که باعث شد تا با پای کارآمدن تمامی مسئولان اجرایی و قضایی و با حضور استاندار تهران، عملیات انتقال آب سدماملو به این شهرستان آغاز گردید، برخورداری از آب سالم و بهداشتی حق مردم این شهرستان است که با تکمیل آن، مردم از حقوق اولیه خود برخوردار می‌شوند.
وی تصریح کرد: در طول سال‌های گذشته، بارها موضوع فقدان حتی یک‌ تخت بیمارستانی در پیشوا به مسئولان گوشزد شده بود، مشکلی که در جریان شیوع ویروس کرونا خود را بیشتر نمایان کرد.
باقری اظهار کرد: کرونا در کنار مشکلات و محدودیت‌هایی که به همراه داشت، باعث تقویت همدلی و روحیه خودباوری جامعه اسلامی شد، اقدامات مؤثری در شهرستان پیشوا صورت گرفت ولی کرونا هنوز تمام نشده و این مجاهدت‌ها باید ادامه داشته باشد.
وی گفت: برخی از واحدهای صنعتی در هنگام شیوع ویروس کرونا با مشکلات اقتصادی متعددی همراه شدند، در کنار تلاش برای جلوگیری از همه‌گیری مجدد این بیماری، باید به فکر صاحبان صنایع نیز بود و مشکلات آنان را با برگزاری جلسات تخصصی، شناسایی و رفع کرد.
پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

کد مطلب: 9255
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری