فرماندار شهرستان پیشوا :
گازرسانی به گلخانه‌های پیشوا هزینه‌های تولید را کاهش‌ می‌دهد
تاریخ انتشار : مرداد ۳, ۱۳۹۹ ۶:۲۴ ب.ظ
 
فرماندار شهرستان پیشوا اعلام کرد: گازرسانی به گلخانه‌های پیشوا، هزینه‌های تولید را کاهش داده و زمینه را برای توسعه فعالیت‌های کشاورزی و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار فراهم می‌کند.
 گازرسانی به گلخانه‌های پیشوا هزینه‌های تولید را کاهش‌ می‌دهد

به گزارش ندای وارنا؛ حسین عباسی گفت: در جریان سفر معاون اول رئیس جمهور به شهرستان پیشوا در سال ۱۳۹۵، اجرای طرح  خط انتقال ۷۰ کیلومتری گاز به گلخانه‌های شهرستان به تصویب رسید و با انجام مطالعات و تعیین پیمانکار، اجرای این طرح در دو فاز عملیاتی شد.
وی افزود: شهرستان پیشوا با بیش از یک هزار و ۴۰۰ هکتار گلخانه تولید سبزی و صیفی و گل شاخه بریده، قطب تولید محصولات گلخانه‌ای استان تهران محسوب می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای، مهمترین سیاست وزارت جهاد کشاورزی در حوزه اقتصاد مقاومتی است چرا که با استفاده از این نوع کشت، مصرف آب مدیریت می‌شود، مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی به سادگی انجام شده و علاوه بر افزایش تولید، فرصت‌های شغلی پایداری نسبت به کشاورزی در فضای آزاد ایجاد می‌گردد.
وی اظهار کرد:کشاورزی صنعتی است که برای پایدار ماندن به کاهش هزینه‌های تولید نیاز دارد که انتقال گاز به اراضی گلخانه‌ای می‌تواند سهم عمده‌ای از هزینه‌های را کاسته و به کشاورزان در توسعه کشاورزی و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار کمک کند.
عباسی افزود: فاز نخست انتقال گازبه گلخانه های روستاهای قلعه‌سین و معین‌آباد از توابع بخش مرکزی پیشوا به طول ۴۳ کیلومتر در سال ۹۷ آغاز  و به بهره برداری رسید و فاز دوم این طرح نیز سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال به طول ۲۷ کیلومتر آغاز شد که هم اکنون از پیشرفت ۷۵ درصدی برخوردار شده است.
وی گفت: دولت تدبیر و امید با تأمین آب پایدار از سد ماملو برای شرب شهروندان و تأمین گاز برای اراضی گلخانه‌ای، نیاز اصلی توسعه پیشوا را تأمین و زمینه را برای پیشرفت این شهرستان فراهم کرده است.
شهرستان پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

کد مطلب: 9942
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری