وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
۱۵ خرداد در نیم قرن اخیر همه جهان را تحت تاثیر قرار داده است
تاریخ انتشار : خرداد ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۸ ب.ظ
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۱۵ خرداد در نیم قرن اخیر همه جهان را تحت تاثیر قرار داده است.
 ۱۵ خرداد در نیم قرن اخیر همه جهان را تحت تاثیر قرار داده است

به گزارش ندای وارنا؛ سید عباس صالحی عصر دوشنبه با حضور در همایش گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد ۴۲ طی سخنانی اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) با نهضت و انقلابی که به‌پا کرد در واقع اسلام را زنده و عزت و عظمت را نصیب ملت ایران کرد.

صالحی با بیان اینکه عزت و قدرت امروزمان را مدیون امام راحل (ره) و شهدای گرانقدر هستیم افزود: شهدای ۱۵ خرداد با حرکت خداجویانه خود، نقطه عطف نهضت امام (ره) و انقلاب را خلق کردند.

وی گفت: مردم‌پیشوا در مجاورت امامزاده عظیم‌الشان جعفربن موسی‌الکاظم (ع) همواره پیشتاز حرکت های ایثارگرانه بوده اند و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند که پیشوا مرکز شهادت است.

وز یر فرهنگ و ارشاد ا س ل امی بیان داشت: ۱۵ خرداد مبدا همه‌اتفاقاتی بود که در نیم قرن اخیر نه تنها ایران بلکه جهان اسلام و حتی تمامی جهان را تحت تاثیر قرار داد.

صالحی در ادامه افزود: نسلی که ۱۵ خرداد و انقلاب اسلامی را آفریدند، مظلومانه اما مومنانه و جسورانه پا در این میدان نهادند.

وی بیان داشت: یاد امام راحل (ره) با گذر زمان فراموش نمی‌شود بلکه هر روز باطراوت‌تر، تازه‌تر و زنده‌تر می‌گردد زیرا روح جاویدانی در ایشان نهاده شده بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امام (ره) همواره به مردم اعتماد داشت و ذره‌ای در این امر دچار تردید نشد اظهار داشت: حمایت مردم از اقصی نقاط کشور از نهضت انقلابی ایشان ثابت کرد که امام در این اعتماد اشتباه نکرده است.

صالحی گفت: امام با اعتماد به مردم مسیر را برای مشارکت سیاسی و اجتماعی آنها گشود و مسیر امت را در پشتیبانی از نهضت و مشارکت جویی و مردم سالاری دینی باز کرد.

وی بیان داشت: بنیانگذاز انقلاب اسلامی، جوانان را همدم خود می‌دانست

کد مطلب: 6621
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری