مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری پیشوا:
آتش‌سوزی موتور سیکلت علت حریق در پمپ بنزین پیشوا
تاریخ انتشار : تیر ۲۸, ۱۳۹۹ ۶:۵۲ ب.ظ
 
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری پیشوا گفت: آتش‌سوزی دیروز پمپ بنزین ناشی از آتش گرفتن یک‌موتور سیکلت بود که راکب آن موارد ایمنی را رعایت نکرده بود که خوشبختانه پمپ بنزین آسیب ندید و همان لحظه به فعالیت خود ادامه داد.
 آتش‌سوزی موتور سیکلت علت حریق در پمپ بنزین پیشوا

به گزارش ندای وارنا؛   مجید اصغری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری پیشوا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: آتش‌سوزی دیروز  پمپ بنزین، ناشی از آتش گرفتن یک‌موتور سیکلت بود که راکب آن ایمنی را رعایت نکرده بود.

وی افزود: هنگام سوخت گیری یک‌دستگاه موتور سیکلت، سبب ریزش بنزین به روی شمع شده که حریق ایجاد می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری پیشوا ادامه داد: به هیچ عنوان پمپ بنزین آسیبی ندید و همان لحظه به فعالیتش ادامه داد و موتور دچار آسیب شد.

اصغری تأکید کرد: رانندگان باید توجه داشته باشند زمانی که وارد جایگاه پمپ بنزین می‌شوند حتماً وسیله نقلیه خود را خاموش و با گوشی همراه صحبت نکنند.

وی بیان کرد: روشن گذاشتن خودرو هنگام سوخت‌گیری یکی از مهم‌ترین دلایل آتش‌سوزی در پمپ‌بنزین‌های سراسر دنیا است، وقتی موتور ماشین روشن باشد، یعنی اجزای مختلف آن در حال کار کردن هستند و تماس مداوم این اجزا با هم ممکن است جرقه‌ای ایجاد کند و برخورد بخار بنزین با این جرقه به آتش‌سوزی منجر شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری پیشوا در پایان گفت: تحقیق‌های مختلف نشان داده است که سیگنال‌های که هنگام مکالمه با تلفن همراه وارد فضا می‌شوند، می‌تواند با بخار بنزین ترکیب شود و انفجار مهیبی را به وجود بیاورد.

کد مطلب: 9817
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری