شهر قرچک تشنه است
تاریخ انتشار : مرداد ۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۴ ب.ظ
 
قطعی و افت فشار آب در شهر قرچک روزهای گذشته موجب گلایه های مردمی شده است.
 شهر قرچک تشنه است

به گزارش ندای وارنا؛ قطع آب شرب در شهر قرچک در هفته گذشته مردم را به حسابی کلافه کرده است مسئولان علت اصلی قطع آب و افت فشار را مصرف بالا و افزایش دمای هوا اعلام کردند و از مردم درخواست کردند همکاری لازم را داشته باشند.

در قرچک شرایط مناسب نیست و طی هفته گذشته قطع آب موجب گلایه های مردمی شده است.

محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در جلسه هم‌اندیشی بررسی مشکلات آب و فاضلاب شهرستان قرچک گفت : اجرای هشت تصفیه خانه در اولویت پروژه‌های آبفای استان تهران بوده که یکی از آنها تصفیه خانه قرچک است.

وی بیان داشت :اینکه بارندگی امسال زیاد بوده، پس چرا افت فشار آب وجود دارد، تصور غلطی است؛ چرا که ۵۰ درصد تأمین آب شرب از منابع زیرزمینی بوده و بارندگی‌های امسال تأثیری در این منابع نداشته است.

وی تصریح کرد :سرانه مصرف آب در ایران دو برابر شهروند اروپایی و میزان بارندگی در کشور ما یک‌دهم اروپاست.

وی افزود :وقتی توصیه میکنیم که مصرف بهینه آب صورت گیرد به معنای عدم انجام امور روزمره نیست، بلکه منظور ما بطور مثال عدم آبیاری باغچه، شستشوی خیابان و خودرو با آب شرب است.

photo_2019-07-24_01-10-09

خطیبی فرماندار قرچک در جلسه هم‌اندیشی و بررسی مشکلات حوزه آب و فاضلاب شهرستان گفت: مسئله آب حیاتی است و دغدغه مردم درخصوص افت فشار رخ داده بحق بود.

وی گفت:تسریع در اجرا و توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب شهری از جمله خواسته‌های ما از مدیریت آبفای استان تهران است و نیاز است خط انتقال فاضلاب قرچک تا شهرک صنعتی و روستاها ادامه یابد.

وی افزود : در حال پیگیری هستیم تا زمان اختصاص پساب، آبیاری فضای سبز شهری با استفاده از چاه‌های متروکه و خارج از مدار با تجهیز شهرداری انجام شود.
منبع: برنا

کد مطلب: 6681
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری