۷۶ درصد افراد در کشور برای کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده اند
تاریخ انتشار : دی ۷, ۱۳۹۷ ۹:۰۰ ب.ظ
 
معاون سازمان ثبت احوال کشور از ثبت ۷۶ درصد افراد در کشور برای کارت هوشمند ملی خبر داد.
 ۷۶ درصد افراد در کشور برای کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده اند

به گزارش ندای وارنا؛حمید درخشان نیا در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز کن طی سخنانی گفت: به مناسبت سوم دی ماه و یکصدمین سال بنیانگذاری ثبت احوال باید گفت از بدو تاسیس تاکنون کارکنان خدوم ثبت احوال ماموریت خود را برای ثبت رسمی هویت همه ایرانیان عزیز  آغاز نموده و ادامه داده اند.

وی افزود: مهم ترین راه برای توسعه یافتگی یک کشور ثبت دقیق آمار واطلاعات هویتی و ترکیب جمعیتی افراد جامعه است و سازمان ثبت احوال وارد دومین قرن خدمت رسانی خود شده و این انجام وظیفه که قبلا به صورت سنتی انجام می پذیرفت و اشتباهاتی هم داشت، در سال های اخیر به خاطر حمایت های وزیر کشور و با اهتمام بسیار همکاران سازمان ثبت احوال به صورت مدرن و الکترونیکی ارائه می شود.

وی در ادامه اضافه کرد: هدف این سازمان در پوشش کامل کارت هوشمند ملی در صورت مراجعه و تکمیل ثبت نام هموطنان واجد شرایط باقی مانده می تواند، تا پایان  سال جاری محقق شود.

معاون سازمان ثبت احوال کشور گفت: در سال های گذشته پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور ۶۶۶ تشکیل شد و اطلاعات هویتی ۱۱۳ میلیون نفر به صورت زنده و متوفی در آن حفظ و نگهداری می شود.

وی با اشاره به خدمات مردم محور سازمان ثبت احوال اظهار داشت: به جهت تسهیل خدمت رسانی نیاز به رجوع به مرکز استان نیست و این خدمات مربوطه نیست و این خدمات در محل سکونت فرد نیز ارائه می شود.

درخشان نیا افزود: حجم داده های پایگاه های ما به یک هزار و ۱۰۰ ترابایت ارتقا یافته است و خدمات را به صورت کاملا الکترونیکی ارایه می شود، ما در۲۰۰ هزار نقطه کشور به صورت آنلاین و برخط پاسخگو هستیم و دستگاه های اجرایی در زمان انتخابات ازپایگاه های ما استفاده می کنند و امکان تقلب دیگر معنایی ندارد.

وی گفت: ما به تمام مردم یک شماره ملی به اموات و زنده ااختصاص داده ایم و بلا فاصله پس از رای گیری شماره ملی که رای داده است، دیگر نمی تواند رای مجدد بدهد و این یک مساله مهم است، یک پروژه ملی درسطح کشور انجام شد که صدور کارت ملی هوشمند بود، که لازمه خارج و داخل کشور است و دولت الکترونیک اگر می خواهد، محقق شود، باید کارت هوشمند ملی انجام پذیرد و درحال حاضر از ابتدای پروژه تاکنون برای ۴۷ میلیون نفر ثبت نامی ۴۴ میلیون کارت هوشمند ملی صادر شده است و ۸۵ درصد کارانجام پذیرفته است.

معاون سازمان ثبت احوال گفت: اگر بخواهیم جلوی فساد و رانت را بگیریم، باید اطلاعات شفاف و دولت الکترونیک ایجاد شود و کلید ورود به دولت الکترونیک نیز کارت هوشمند ملی است، که به صورت برخط و الکترونیکی انجام می شود و مهم ترین کلید محقق شدن دولت الکترونیک است .

وی در پایان گفت: در دفاتر اسناد رسمی در آینده فقط با کارت هوشمند ملی خدمات ارائه می شود و در صورت تایید دیگر جعل اسناد و فساد در کشور به حداقل خواهد رسید و این پروژه با سرعت در حال پیش روی است و تاکنون ۷۶ درصد افراد کشور ثبت نام کرده اند، ادارات دولتی نیز مکلف هستند که دیگر پس از اجرای کامل این طرح از مردم کپی دریافت نکرده و استعلامات را از پایگاه های ثبت احوال و به صورت برخط دریافت کنند.

منبع :مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 6449
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری