معاون برنامه‌ریزی فرمانداری قرچک خبر داد؛
قرچک دارای ۷ هزار هکتار اراضی قابل است/۳۱۰۰ هکتار در چرخه تولید
تاریخ انتشار : مهر ۷, ۱۳۹۷ ۶:۱۳ ب.ظ
 
معاون برنامه‌ریزی فرمانداری قرچک گفت: قرچک ۷ هزار هکتار اراضی قابل کشت است که فقط ۳۱۰۰ هکتار آن در چرخه تولید قرار گرفته است.
 قرچک دارای ۷ هزار هکتار اراضی قابل است/۳۱۰۰ هکتار در چرخه تولید

به گزارش ندای وارنا؛الله بخش حبیبی بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای کشاورزی و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای شهرستان قرچک طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به وضعیت کشاورزی شهرستان و اینکه قرچک دارای ۷ هزار هکتار اراضی قابل‌کشت است که از این مقدار فقط ۳۱۰۰ هکتار در چرخه تولید قرار دارد و مابقی آن به دلیل کمبود شدید آب و کاهش نزولات جوی و خشک‌سالی‌های متوالی و محدودیت منابع آبی در منطقه، چندین سال است که کشت نمی‌شوند.

وی در ادامه خواهان همکاری و هماهنگی تمامی ادارات شهرستان برای مرتفع شدن تمامی مشکلات کشاورزان و دامداران منطقه شد.

این مسئول با اشاره به مشکلات پیش روی متقاضیان بخش کشاورزی بیان داشت: ادارات و نهادهای شهرستان باید نسبت به وظایف کارگروه با توجه به شرایط کنونی جامعه و کشاورزان و دامداران شهرستان و حساسیت موضوع با یک تعامل مؤثر و سازنده تمام همت خود را در راستای حفظ وضع موجود کشاورزی شهرستان مخصوصاً ۳۱۰۰ هکتار فعلی قابل‌کشت به‌ کارگیرند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری قرچک تصریح کرد: با توجه به کاهش نزولات جوی نسبت به سال گذشته و همچنین محدودیت منابع آبی در شهرستان و استفاده بهینه و صرفه‌جویی در مصرف آب، اداره جهاد کشاورزی شهرستان در انجام تعهدات درزمینهٔ توسعه و ایجاد شبکه‌های آبیاری نوین برنامه‌ریزی منسجم و پیگیری‌های مستمر به عمل آورد تا تعهد شهرستان به‌طور کامل عملیاتی شود.

حبیبی گفت: با توجه به زمان‌بر بودن فرآیند استعلام‌های صورت گرفته برای احداث طرح‌های کشاورزی شامل گلخانه، دامداری و … و نارضایتی سرمایه‌گذاران این بخش، پاسخ استعلامات انجام‌شده توسط مراجع صدور پروانه و بلامانع بودن این استعلامات، سایر نهادها مرتبط از قبیل بخشداری، شهرداری و سایر ادارات موردپذیرش و ملاک عمل قرار گیرد.

وی افزود: به جهت تسهیل در انجام استعلام‌های صورت گرفته بابت حق آبِ از چاه‌های واقع در هر پلاک ثبتی، امور منابع آب جنوب شرق استان تهران نهایت همکاری و تسریع در پاسخ استعلامات صورت گرفته را معمول نماید و همچنین به جهت پیشگیری از هرگونه اعتراض سایر بهره‌برداران دیگر از چاه واقع در آن پلاک ثبتی از متقاضی نیز و در صورت نیاز تعهد محضری دریافت نماید و امور آبیاری جنوب شرق استان تهران در خصوص استعلامات صورت گرفته برای متقاضیان بخش کشاورزی از بابت حق آبِ رودخانه جاجرود و انهار و کانال‌ها مساعدت و تسریع لازم به عمل‌آورند.

معاون فرماندار قرچک تأکید کرد: اداره جهاد کشاورزی شهرستان، آخرین وضعیت ثبت نامی و متقاضیان طرح‌های بخش کشاورزی در سامانه کارا و میزان جذب تسهیلات و موارد انجام‌شده را به تفکیک و شرح مشکلات عدم تحقق از سامانه مزبور را احصاء و به فرمانداری اعلام کند.

حبیبی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به دستورالعمل ساماندهی و تأسیس واحدهای گلخانه‌ای کوچک‌مقیاس در اراضی داخل محدوده روستاها، شهرها و شهرک‌های مسکونی از سوی وزارت جهاد کشاورزی، مساعدت و هماهنگی لازم توسط تمامی نهادها وادارات عضو در این زمینه در خصوص داشتن آب موردنیاز به عمل آید.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 4094
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری